Thursday, September 18, 2008

Mereka Kembali!!

Tidak! Tidak! Monyet mengganas lagi! Kali ni gerombolannya lebih besar & lagi aggresif berbanding sebelumnya. Nasib baik aku & roomates selalu berjaga-jaga sekarang selepas kami diserang kali pertama dahulu. Kalau dulu, nak tinggalkan bilik, tingkap akan dibuka untuk memudahkan pengaliran udara. Sekarang, ohho..jangan harap la. Kalau buka juga memang cari nahas namanya! Apa yang berlaku dalam serangan pertama dahulu?

1- Semua orang tinggalkan bilik dalam keadaan tingkap yang luas ternganga

2- Hanya aku yang berada di dalam bilik petang tu

3- Sedang aku berada di meja studi, sekilas pandang aku ternampak dahan-dahan dan daun-daun pokok Bauhinia variegata yang bersebelahan dengan bilikku bergerak-gerak..mula-mula perlahan, kemudian makin rancak

4- Aku dengar ada barang jatuh dalam compartment seorang roomate. Oh, mungkin dia dah balik kot!

5- Tak semena-mena, terpacullah seekor lembaga berbulu di tingkap bilikku. Aku terpaku seketika. Satu patah perkataan pun tak terkeluar daripada mulutku. Aku memang begitu, agak susah untuk menjerit

6- Huhu, nasib baik makhluk tu tak sempat melompat masuk ke bilik. Agaknya, apabila monyet tu tengok muka aku yang pucat lesi, dia pun naik seram lalu bertempiaran lari.. hehe

7- Aku terus tutup tingkap & memeriksa tingkap di compartment roomates aku

8- Oh, tidak! Telah berlaku satu pencerobohan di dalam satu compartment..habis bersepah compartment kawan aku tu. Plastik makanan berterabur!

9- Si mangsa sampai ke compartmentnya. “Monyet tu bawak lari kerepek saya! Huhu, baru je beli..banyak pulak tu”

Haha, tulah alkisahnya pada serangan pertama. Kami takkan biarkan serangan kedua menyusul! Di bawah ni gambar si monyet-monyet yang aku berjaya rakamkan semalam. Monyet-monyet tu tengah memanjat ke bumbung. Enjoy the picture! Itulah nasib budak-budak UIA Kuantan bilamana hutan-hutan di sekeliling UIA ditebang dan bukit-bukit digondolkan. Sudahnya, kami yang jadi mangsa para moyet yang dah berstatus pelarian!

1 comment:

nurilahi said...

diorang ni memang nakal dan...pandai :D