Sunday, January 02, 2011

Tempat Baru

Alhamdulillah, Tahun baru: Tempat baru, suasana baru. Klinik Kesihatan Pengkalan Chepa (KKPC), persekitarannya amat berbeza berbanding dengan HRPZ II. Di sini, Unit Farmasi mempunyai 2 orang pegawai & 4 orang pembantu.

Jika ada yang berkata, kerja di KK lebih relax, anda silap kerana keadaan seperti itu tidak berlaku di sini. Sibuk tetap sibuk, cuma gaya sibuknya sedikit berlainan daripada kesibukan di hospital. Purata pesakit yang datang ke unit farmasi ialah lebih kurang 250 orang sehari; memerlukan kewujudan berterusan petugas barisan hadapan termasuklah pada waktu rehat tengahari.

"Apa expectation Datin apabila saya di KKPC?", itu antara soalan yang sempat kuajukan kepada Timbalan Pengarah Kesihatan Negeri (Farmasi) sewaktu lapor diri pada 19 Disember 2010.

"Antara tujuan kita tambah seorang lagi pegawai dan seorang lagi pembantu ialah untuk baiki beberapa perkara. Pertama, waiting time. Kita nak waiting time less than 30 minutes. Kedua, kad temujanji. Saya nampak sebelum ni tiada peningkatan dalam perkara ini. Saya tahu, awak antara orang kuat di HRPZ II, itu sebab mengapa saya letak awak di KKPC. Saya harap awak boleh perbetulkan mana yang patut ", begitu besar nampaknya harapan yang diberikan oleh Datin.

"Insya Allah, Datin. I'll try my very best!", aku harus positif.

Betul, positif mendepani cabaran terutamanya dalam bidang pengurusan; pengurusan manusia & pengurusan harta benda. Jangan stress stress ya, Puan AC! Hee, terasa kelakar pula apabila mendengar orang panggil aku sebegitu..Puan AC =)


No comments: