Tuesday, May 05, 2009

Walimah Hidayah & Elmi

Alhamdulillah, seorang lagi sahabatku, Nurhidayah Mokhtar telah pun selamat diijabkabulkan dengan mujahid pilihannya, Elmi Baharuddin pada 1 Mei 2009. Tahniah buat kalian! Baarakallahu lakuma!


Kenduri di rumah Hidayah diadakan pada keesokan harinya dalam suasana yang meriah sekali. Tetamu yang hadir cukup ramai. Hujan yang turun renyai-renyai di sebelah paginya bagaikan satu rahmat yang dianugerahkan di tengah-tengah kepanasan yang melanda sehari dua ini. Semuanya berjalan dengan lancar seperti yang dirancang.

Sebenarnya, aku dan seorang junior, Mariah, telah pun berkampung di rumah Hidayah selama dua hari satu malam untuk membantu apa yang patut. Tugas terakhirku di sana ialah sebagai "AJK unit pengangkutan". Menggunakan kereta BFX Hidayah, aku berkesempatan untuk "meneroka" jalan-jalan di sekitar Sepang tatkala pergi dan pulang daripada menghantar sahabat-sahabat ke perhentian bas Bandar Baru Salak Tinggi. Terima kasih kepada Mariah kerana tak serik untuk menjadi "co-pilot"ku..hehe..

'Ala kulli haal, pandai-pandailah aturkan masa untuk memenuhi jemputan ke majlis-majlis perkahwinan yang berderet di pertengahan tahun ini ;)

1 comment:

Ник Мавадах Ник Дин said...

Assalamualaikum k.ac... mabruk tuk dayah.!!! Alhamdulillah selamat semuanya... SELAMAT PENGANTIN BARU...

hehe.. jgn lupe k.ac... lps ni kena wat report walimah k.ac plak,... WAJIB!! i'm waiting =)

Salam rindu dr bumi Rus..