Monday, May 10, 2010

Selamat Hari Ibu!

"Sayang, Selamat Hari Ibu! Sekarang ni, Sayang berada di maqam yang lebih tinggi. Terima kasih kerana menjadi ibu kepada anak Abang. Abang tahu, Sayang seorang ibu yang hebat!"

Pertama kali aku menerima ucapan "Selamat Hari Ibu". Ucapan ini bukan daripada si anak, tetapi daripada suamiku tercinta. Terima kasih, Abang! Betapa bersyukurnya aku kerana diberikan Allah peluang untuk menjadi ibu kepada zuriat insan yang sangat kucintai, terus menjadikan perjalanan hidupku sebagai seorang hambaNya lebih bererti. Moga-moga, apa yang diucapkan oleh suamiku dimakbulkan Tuhan.

Benarlah seperti apa yang dikata, hanya orang yang merasa yang akan mengetahuinya, hanya orang yang melaluinya akan lebih menghayatinya. Betapa menjadi seorang ibu yang hebat bukan sesuatu mudah..bukan sedikit yang perlu dikorbankan, banyak yang perlu diusahakan. Setelah diri sendiri bergelar ibu, aku kini belajar untuk semakin menghargai jasa-jasa ibuku. Menghormati ibu bukan sekadar suatu tuntutan fitrah, tetapi ia juga merupakan satu tuntutan syariat. Tadabbur sajalah ayat-ayat Al-Quran & Hadith yang mengajak kita supaya berbakti kepada ibu bapa!

Harapanku..
Aku ingin menjadi IBU yang terbaik buat anak-anak
Aku juga ingin menjadi ISTERI yang terbaik buat suami
Ameen ya Rabb!

SELAMAT HARI IBU saya ucapkan kepada ibu-ibu sekalian terutamanya kepada:
  • Ibuku Normah binti Din
  • Mertuaku Ashiah binti Shafie
  • Nendaku Kelthom binti Majid
Thank you for being the wonderful moms!

ROBBIGHFIRLII WALIWAALIDAYYA WARHAMHUMA KAMA ROBBAYAANI SOGHIRAA..

No comments: