Thursday, October 08, 2009

Back to Normal

Alhamdulillah, selepas 6 hari mendapat urticaria rashes di seluruh badan, garu sana, garu sini sampai kaki tangan jadi kebas..dengan izin Allah, akhirnya kesihatanku kembali pulih. Sungguh, kesakitan itu satu ujian untuk menguji kesabaran dan tahap kebergantungan seorang hamba kepada Tuhannya. Di saat itu, kita akan mengerti siapakah yang benar-benar ikhlas bersama kita di waktu senang, jua di waktu susah.

Terima kasih tak terhingga aku ucapkan kepada semua yang sudi mengambil berat terhadap diri ini: suami tersayang yang tak cukup rehat kerana sabar menguruskan keperluan isteri, ibu dan mertua yang tak jemu-jemu menghulurkan penawar dan doa, serta sahabat-sahabat yang selalu bertanyakan khabar. Terasa diri ini begitu bertuah kerana berada di sisi kalian!

Sejak usia kandungan memasuki second trimester ini, barulah diri ini merasa keperitan seorang ibu mengandung. Bukan senang untuk mengharungi segala alahan yang tak pernah dialami sebelum ini. Semalam, sewaktu memandu kereta pulang dari tempat kerja, tak semena-mena aku termuntah di atas riba..unknown cause. Sejurus sampai di rumah dan mencuci pakaian yang terkena kotoran tadi, aku termuntah lagi tapi kali ini di dalam tandas. Nasib baik! Lagi bernasib baik sebab suami tolong bersihkan kesan muntah di kusyen kereta dengan rela hati (thank you very much, my sweetheart!).

Hari ini, aku dan suami serta beberapa orang ahli keluarga yang lain akan mula bermusafir ke Gombak untuk menghadiri majlis konvokesyen kami. Satu perjalanan yang jauh dan tentunya mencabar! Majlis penganugerahan ijazah untuk graduan dari Kulliyyah of Pharmacy akan berlangsung pada sesi pagi, 10 Oktober 2009 (Sabtu). Huu..tak sabar rasanya untuk bertemu mata dengan sahabat-sahabat seperjuangan! Aku benar-benar rindukan celoteh mereka. See you there, guys! Congratulations!

No comments: