Monday, June 29, 2009

Perjuangan Tidak Bermusim

Sedang aku mengemas bilik, tiba-tiba kuterlihat sebuah buku nota yang kubawa ke KL pada hujung minggu lepas. Aku menyelak helaian demi helaian, lantas kuketemukan catatan berharga ini. Aku teruja untuk berkongsi dengan para pembaca sekalian khasnya para pendokong kebenaran.Kata-kata ini terbit dari seorang sifoo yang amat aku kagumi, Ustaz. Nasruddin Tantawi, dalam satu program yang aku dan suami hadiri.

"Kenapa kita pendokong kebenaran ini bersikap sambil lewa sedangkan musuh yang menyokong kebatilan begitu serius dalam gerak kerja mereka?"

"Perjuangan tidak bermusim"

"Pembentukan syakhsiah mungkin ada mulanya tapi tiada akhirnya"

"Pentarbiahan itu suatu yang hidup dan tak habis dengan habisnya muqarrar (silibus)"

Aku cukup terkesan dengan kata-kata ini. Semoga Allah tidak memalingkan kita daripada jalanNya..ameen!

Beramallah selagi boleh beramal!
Infaqkanlah dirimu selagi nyawa dikandung badan!

P/S: Pilihanraya kecil (PRK) DUN Manek Urai, Kelantan bakal menyusul. Apakah sumbangan kita, wahai pendokong kebenaran?

No comments: